PTF
O fizyce i kulturze fizycznej ;)

“Krata do lata”

Kwiecień i maj to miesiące w których uaktywnia się wśród społeczeństwa plan “Krata do lata”. 3 miesiące do wyjazdu wakacyjnego dają nadzieję, że uda się zadbać o formę i poprawić swoją sylwetkę, uwypuklając przysłowiową “kratę” na brzuchu. Czy jednak faktycznie jest to realne?

To zależy. Przede wszystkim od poziomu wyjściowego – czy mamy do zrzucenia tylko zimową “pierzynkę” czy też udało nam się zgromadzić całkiem pokaźną oponkę tłuszczu zapasowego. Jeśli mamy do zrzucenia 2-3 kilogramy, to przy odrobinie samozaparcia powinniśmy poradzić sobie sami z tym problemem, tylko delikatnie modyfikując nasze nawyki żywieniowe i eliminując najgorsze produkty z jadłospisu. Jeśli jednak mamy większe problemy, warto zwrócić się o pomoc do dobrego dietetyka.

Wybierz dietetyka z głową

Wybór odpowiedniego dietetyka jest szczególnie ważny jeśli borykamy się ze sporą nadwagą lub jesteśmy obciążeni chorobami autoimmunologicznymi czy też alergiami pokarmowymi. Dobry dietetyk swoją wiedzę zdobywał latami, poprzez studia (najczęściej w szkołach medycznych) i specjalistyczne szkolenia. Obecnie niestety łatwo możemy trafić na wielu dietetyków jedynie z nazwy. Wynika to z tego, że firmy szkoleniowe po jedno-dwudniowych szkoleniach już dają legitymacje “dietetyka” czy nadają tytuł “doradcy żywieniowego”. Trochę na wyrost 😉

Jak więc rozpoznać dobrego dietetyka?

Dobry, doświadczony dietetyk wyśle Cię najpierw na kompleksowe badania, przeprowadzi dogłębny wywiad i dopiero po tym przygotuje dla Ciebie jadłospis który będzie odpowiadał Twoim potrzebom i gustom. Słaby, niewydeukowany dietetyk wrzuci Cię w schemat bez takiego przygotowania. A w jadłospisie czekać na Ciebie będzie standard: Ryż + kurczak, obcinanie kalorii a najlepiej do tego jeszcze spalacz tłuszczu, który – choć może i skuteczny – jednak przy dobrze prowadzonej diecie nie jest nam do szczęścia potrzebny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.