PTF
O fizyce i kulturze fizycznej ;)

Aktywność fizyczna ma znaczenie!

Bycie aktywnym fizycznie ma wiele zalet. Opóźnia proces starzenia, zwiększa mineralizację kości, sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała oraz ma pozytywny wpływ na naszą psychikę. Mimo to można zauważyć, że po pandemii Covid-19 ilość osób aktywnych znacząco spadła. Siłownie nie są już tak pełne jak przed pandemią, a ilość osób aktywnie startujących w amatorskich zawodach spadła. Warto sobie przypomnieć, jakie benefity przynosi aktywność fizyczna.

Aktywność fizyczna poprawia jakość życia

Nadwaga oraz otyłość nieodłącznie wiążą się z podwyższonym ryzykiem zachorowania i zgonu. Najskuteczniejszym sposobem walki z nadwagą i otyłością jest dieta i aktywność fizyczna. Ta ostatnia, poza zmniejszeniem masy ciała, wzmacnia też mięśnie i poprawia mineralizację kości, co pozwala zachować sprawność w podeszłym wieku na dłużej i uniknąć nieprzyjemnych kontuzji.

Osoby aktywne fizycznie mniej chorują

Aktywność fizyczna wzmacnia nasz układ odpornościowy. Regularne ćwiczenia fizyczne sprawią, że w starszym wieku staniemy się bardziej odporni na choroby oraz będziemy lepiej odpowiadać na szczepienia. Co ważne, by zapewnić sobie solidny układ odpornościowy nie trzeba być sportowcem! Wystarczy regularnie korzystać z ruchu, nawet z umiarkowaną intensywnością. Warto pamiętać, że żaden wiek nie jest zbyt późny by zacząć się ruszać – nawet na zawodach podnoszenia ciężarów startują 80-cio letni debiutanci, którzy za sztangę chwycili kilka miesięcy wcześniej.

Jak się zacząć ruszać z głową?

Rozpoczęcie aktywności fizycznej u osoby prowadzącej siedzący tryb życia wymaga zdroworozsądkowego podejścia. Najlepszym rozwiązaniem, choć niedostępnym dla części społeczeństwa ze względów finansowych, jest trening personalny z doświadczonym trenerem który zadba o prawidłową technikę wykonywanych ćwiczeń. Z usług trenera personalnego możemy skorzystać zarówno w dużych, sieciowych klubach fitness, jak i w małych, butikowych studiach treningu personalnego. Ta druga opcja jest szczególnie popularna wśród osób, które oczekują usługi premium – prawdziwego treningu 1 na 1 w kameralnej atmosferze. Jeśli nie jesteśmy jednak w stanie pozwolić sobie na trening personalny – nic straconego. W wielu klubach osiedlowych działają specjalne sekcje sportowe dla seniorów. Część dużych, sieciowych klubów fitness także dostrzegła potrzeby ruchowe osób starszych i wprowadziła dedykowane zajęcia dla grup 60+.

Kolejnym źródłem wiadomości i inspiracji może być Internet. Warto przy tym korzystać ze sprawdzonych źródel. W przypadku polskiego Internetu, wyróżnić należy portal fitness Fitnessowy.NET, prowadzony przed doświadczonego trenera personalnego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *